Persil

Sukelduge Persili huvitavasse ajalukku

Alates 1907. aastast

1907 - Persil, Saksamaa esimene isetoimiv pesuaine.

1907. aastal tegid Henkeli keemikud pesupesemises revolutsiooni. Nad sidusid naatriumsilikaadi naatriumperboraadiga – nii eralduvad pesu keetmisel väikesed hapnikumullid. Erinevalt seni kasutatud kloorist pleegitas uus aine pesu õrnalt ja lõhnatult. Samuti vabastas see koduperenaised pesu hõõrumise, nühkimise ja küürimise kurnavast ja aeganõudvast ülesandest. Sündinud oli esimene isetoimiv pesuaine: Persil. Esimene reklaam ilmus 6. juunil 1907. aastal Düsseldorfi ajalehes. Persil tõi oma toote jaemüüki õhukeses pappkarbis, mille ümber oli värviline trükipaber, mis oli käsitsi täidetud.

1922 - Alguse saab Persili Valge Daami reklaamikampaania

Kes ei teaks pealaest jalatallani valgesse riietatud daami, kelle vasakus käes on Persili pakk? Tema loojaks on Berliini tuntud kunstnik ja karikaturist Kurt Heiligenstaedt. 1922. aastal palutakse tal kujundada Persili reklaamplakat. Valge Daam (Weisse Dame) ei ole kaugeltki kunstniku väljamõeldis, vaid saanud inspiratsiooni kunstniku 18-aastasest tüdruksõbrast. Heiligenstaedt ostab koos tüdruksõbraga Alexanderplatzil asuvast moemajast valge kleidi ja palub tal endale poseerida, peas laia äärega kübar ja käes tootepakend. Sellest ajast peale kaunistab see pilt emailitud silte, reklaamplakateid, katusealuseid kolmnurkseid otsaseinu ja tänavakellasid. Valge Daam (Weisse Dame) jäi aastakümneteks Persili reklaamikampaaniate keskseks tegelaskujuks, aeg-ajalt ümber sündides ja ajastule vastavaid moerõivaid kandes.

1950 - Sõda on möödas, Persil on tagasi.

Kõik näivad seda justkui ootavat. Vaevalt on Persil pärast Teise maailmasõja lõppu taas poelettidele jõudnud, kui selle müüginumbrid kasvavad kiiresti kuni 75 protsendini. Paljude jaoks tähendab Persil tavaellu naasmist ja rahu taastamist. „Persil tuleb taaskord Düsseldorfist“, teavitab Reini jõe kohal laiuval sillal olev hiiglaslik reklaamplakat. Neoonmärgid, vimplid ja reklaamplakatid tuletavad tootenime kõikidele sakslastele meelde. Pesuaine koostist muudeti väge vähesel määral: lisati nähtavad valgendajad, mis lisasid valgele pesule veel rohkem sära.

1959 - Persil 59 – parem Persil kui kunagi varem.

Saksamaa esimene tugevatoimeline sünteetiline pesuaine tuleb samuti Henkelilt. Turuletoomise aasta järgi sai selle nimeks Persil 59. Sünteetilised anioonsed pindaktiivsed ained, vahutugevdaja ja värske lõhn – need olid siiani parima Persili uuteks koostisosadeks. Vähemalt nii reklaamitakse tarbijatele suurtel reklaamtrükistel, raadio- ja telekampaanias. Esimest korda vastutab kaubamärgi olemuse eest professionaalne reklaamiagentuur. Lisaks koostisele muudeti ka Persili pakendi välimust.

1970 - Persil 70 – konkurentsitult „Meie parim“.

1970. aastal alustati esmakordselt reklaamikampaaniat „Meie parim“, mida saatis enneolematu edu. Sellest ajast alates ei ole Persili reklaam mõeldav ilma punase lindita, mis tähistab oma aja parimat Persili toodet. Uue kujundusega pakendiga Persil 70 ei ole müügil mitte ainult Saksamaal, vaid peaaegu kogu Euroopas.

1973 - Persil. Kvaliteet, mida võib usaldada.

Selle uue Persili turuletoomisest alates esitatakse nimi pakendil ilma aastanumbrita ja seda reeglit kohaldatakse siiani. Selle asemel võetakse kaubamärgiga kasutusele uus reklaamlause, mis jääb tarbijatele pikaks ajaks meelde: Persil. Kvaliteet, mida võib usaldada.

1986 - Fosfaadivaba Persil – keskkonna kaitseks.

1980-ndatel muutub keskkonnakaitse olulisemaks teemaks, kui kunagi varem. Henkelis on teemaga juba pikalt tegeletud. Juba 1950-ndate aluses tehti jõupingutusi, et uurida pindaktiivsete ainete biolagunevust. 1966. aastal pandi alus teadusprojektile „Fosfaadi asendamine“. Seda põhjusel, et nii pindaktiivsed ained, mis vabastavad pesu pinnalt mustuse, kui ka fosfaadid, mis muudavad vee pehmeks, saastavad vett. Neil õnnestus välja töötada üha paremini biolagunevaid pindaktiivseid aineid. Ja uurijad leidsid isegi fosfaadile asendusaine: Zeolith A (Sasil®). Patent registreeriti 1973. aastal.

1987 - Persil Liquid – alternatiiv pulbrile.

Henkel laiendab taaskord Persili tootevalikut – sel korral tootega, mis on pesuainete nišiturul revolutsiooniline: Persil Liquid.

1998 - Persili tabletid: pesumasina tabletid.

Maagiliseks sõnaks on mugavus. Kuidas muuta pesemine tarbijate jaoks võimalikult lihtsaks ja mugavaks? Henkel leiab ka sellele lahenduse: universaalne pesuaine tableti kujul. Persili tabletid on valmistatud suure kontsentratsiooniga aktiivsetest koostisosadest, mis on jaotatud kaheks kergesti eristatavaks siniseks ja valgeks osaks. Valmis annused tuleb lihtsalt jaotussahtlisse panna – ja pesupesemine võib alata.

1999 - Persil Sensitive: tundliku nahaga inimesele.

Mõeldes spetsiaalselt inimestele, kellel on tundlik nahk või allergiad, arendas Henkel koos Saksamaa Allergia- ja Astma Liiduga [Deutscher Allergie- und Asthmabund e.V.] välja toote, mis lisaks tavalistele pesemisomadustele on ka väga nahasõbralik: Persil Sensitive.

2003 - Persil Color – „täiustatud toime temperatuuril 40 °C“.

Sel aastal töötas Persil välja uue toote Persil Color, mis eemaldab juba 40 °C juures kangekaelsed plekid paremini, olles samal ajal pesu kiudude, kuju ja värvide vastu õrn.

2006 - Persil, millele on lisatud Silanit.

Kombinatsioon kiudude sügavpuhastusest ja Silanit, Persili erilisest lõhnast ja pehmusest – nautige ainulaadselt meeldivat kogemust, kandes värskelõhnalisi riideid: Persili uuenduslik versioon „with a touch of Silan“ täiustab Saksamaa parimate pesuainete tootevalikut, tagades uue puhtuse, pehmuse ja värskuse tunde.

2007 - Persil 100.

Persil tähistab 100. tegevusaastat, pakkudes uut kaasaegset disaini ja täiustatud koostist.

2008 - Persil GOLD külmas vees toimiva koostisega.

Persil Gold täidab pesuainele esitatavad kõrgeimad nõudmised. See tagab tänu külmas vees toimivale koostisele särava puhtuse ja säilitab riideesemete säravad värvid ka väga madalatel temperatuuridel. Lisaks võimaldab see säästa elektrit ja seeläbi hoida keskkonda.

2009 - Väike, jõuline, eriti tõhus.

Persil toob juunis turule uue kontsentraadi ActicPower. ActicPower on saadaval nii universaalse kui ka värvilisele pesule mõeldud tootena ning tagab erksad värvid ja särava puhtuse juba 15 °C juures. Käepärase 750 ml pudeliga saate pesta sama koguse pesu nagu eelmiste geelidega, kuna ActicPower on tugeva kontsentratsiooniga ja vähem kui poolest topsitäiest piisab tavalise pesupesemistulemuse saavutamiseks.

2010 - Hügieeniline puhtus juba 15 °C juures!

2010. aastast alates saavutate hügieenilise puhtuse ja heaolutunde juba 15 °C juures. Selle tagab Persil Hygiene Spüler. Seda seetõttu, et see eemaldab kuni 99,99% bakteritest ja pisikutest* juba 15 °C juures, olles samas õrn naha, värvide ja kiudude vastu. Hygiene Spüler sobib kasutamiseks kõikide pesuprogrammide ja materjalidega. Kasutage biotsiide ohutult. Enne kasutamist lugege silti ja tooteteavet.

* erilised bakterid, seened ja viirused nagu näiteks gripp

2011 - Ainult puhas pesu särab tõeliselt.

Just sel põhjusel leiate alates 2011. aasta veebruarist poodidest uue särava koostisega Persili. See eemaldab isegi kõige väiksemad katlakivi- ja tahmaosakesed ning paneb pesu uuesti särama. Nii näeb pesu pikemat aega hea välja ja särab nagu esimesel päeval. Nüüdsest alates säravad ka sildid tänu uuele, uhkele ja värvilisele kujundusele.

2011 - Persil Black Gel: ühtlane must on saavutus.

Tänu spetsiaalsele kauakestva musta valemile tagab uuenduslik Persil Black Gel tumedatele ja musta värvi materjalidele erilise kaitse. Riided on tuhmumise vastu kaitstud isegi pärast mitut pesemistsüklit ja seetõttu ei kaota must oma sügavust. Saate oma lemmikriiete ilusat musta värvi pikka aega nautida.

2012 - Lihtsalt täiuslik: Persil Mega Caps.

Henkeli toode Persil Mega Caps on uus verstapost uuenduslike pesuainete uurimis- ja arendustegevuses. Esimest korda saab eelmõõdetud vedela pesuaine otse trumlisse panna. Väikesed padjakesed lahustuvad pesemistsükli ajal täielikult ja tagavad ideaalse pesemistulemuse.