Persil

Tulevik on vedelik

Persil muudab pesuainete turgu

Olulised tähised pesuainete jätkusuutliku turu arendamisel

Ühe Persili uusima vedela tooteuuenduse kasutamine on võrreldamatu kogemus ülima puhtuse ja värskuse tagamisel, aga ka oluline panus jätkusuutlikuma tarbimise tagamiseks. Persili ülemaailmse turundusstrateegia osa on pesuainete turgu uuenduslike vedelate toodete kasutamise suunas muuta. „2020. aastaks moodustavad vedelad tooted, sh vedelik, eelannustatud kapslid ja täpse annusega vedelik, 55% kogu ülemaailmsest pesuainete turust,“ sõnab Georg Baratta-Dragono, Henkeli pesutoodete valdkonna asepresident. „Siiski ei toimu see muutus pesuainete turul iseenesest. Selle eelduseks on spetsiaalsed kaubamärgi strateegiad ja suured investeeringud. Seepärast algataski Persil programmi „Tulevik on vedelik“. Ühe uuendusena on näiteks Persil Liquidi toimet hiljuti täiendatud ja oleme toonud uuesti turule ainulaadse, uuendusliku, termostabiilse ensüümidega koostise. Tavaliste ensüümidega võrreldes säilitab uus looduslikel ainetel põhinev plekieemaldi oma toime ka kuumal suvepäeval, mil temperatuur võib ulatuda kuni 40 °C kuumakraadini. Selleks et selgitada tarbijatele, mis on vedelikuga pesemise eelised pesupulbrite ees, on Persil mitmel turul lasknud eetrisse võrdlusreklaame. Persili programmi „Tulevik on vedelik“ teine põhielement on teha strateegiliste kaubanduspartneritega aktiivset koostööd ostjatele suunatud turunduse ja tootekategooria haldamise valdkonnas, et suunata tarbijaid langetama poes valikuid jätkusuutlikumate vedelate toodete kasuks.

Miks on vedela pesuainega pesemine keskkonnale parem kui pulbriga pesemine? Persili väärtusahelas on mitmeid aspekte, miks vedel toode on „rohelisem“ valik kui pulbrid.

„Rohelisem“ valik kui pulbrid

  • Tooraine: Persili vedelad tooted sisaldavad suuremas koguses taastuvatel allikatel põhinevaid tooraineid kui pulbrid
  • Tootmine: pulbritega võrreldes kulub vedeliku tootmisele 80% vähem energiat
  • Investeeringud: Persil teeb suuri investeeringuid vedelike tootmise ajakohastamiseks ja tõhusaks muutmiseks (lisage konkreetne näide energia ja vee säästmise ning jäätmete vähendamise kohta)
  • Logistika: Persil Liquidi annus ühe kasutamiskorra kohta on pulbriga võrreldes 66% väiksem – see omakorda aitab oluliselt energiat vähendada ja säästa logistikaga seotud CO2 heiteid

Ja milline on tarbijakäitumine kasutamisfaasis?

80% kogu pesuaine CO2 jalajäljest tekib kasutusfaasis. Toormaterjali hankimisel, tootmisel, logistika ja kõrvaldamise käigus tekib kokku ainult 20% kogu CO2 jalajäljest. Kasutamisele omistatav niivõrd suur osatähtsus on mõistetav, arvestades, et kasutatav pesumasin vajab vee soojendamiseks ja pesu kuivatamiseks energiat. Tarbija valib pesemistemperatuuri ja programmi, mõjutades seeläbi oluliselt pesuaine tekitatavat üldist CO2 jalajälge. Seega on võtmeks tarbijate harimine.

Henkel AG & Co. KGaA Lk 3/3

Teadlikkuse tõstmiseks ja jätkusuutliku pesemiskäitumise juurutamiseks lõi Persil uue külma veega pesemise logo, mida 2017. aastast alates Persili pesuaine pakkidele trükitakse.

Seeläbi innustab Persil iga päev miljoneid inimesi kasutama madalamat pesemistemperatuuri ja võtma kasutusele jätkusuutlikum pesemisviis.

Vastupidiselt pulbrile lahustub vedelik veega kokkupuutel kohe. Seega on tarbijate valmisolek pesemistemperatuuri alandada suurem, kui nad kasutavad pesemiseks vedelikku, mistõttu on Persili vedelikud pulbriga võrreldes kindlasti jätkusuutlikum valik.