Skip to Content

Sukelduge Persili ajalukku

Aastast 1907

Sukelduge Persili ajalukku

Persil, Saksamaa esimene isetoimiv pesupulber.

1907. aastal õnnestub Henkeli keemikutel pesupesemises revolutsioon korraldada. Nad seovad naatriumsilikaadi naatriumperboraadiga, mis eraldab pesu keetmisel pisikesi hapnikumulle. Erinevalt seni kasutatud kloorist pleegitab see tekstiili õrnalt ja lõhnatult. Samuti vabastab see koduperenaised pesu hõõrumise, nühkimise ja küürimise kurnavast ja aeganõudvast ülesandest. Sündinud on esimene isetoimiv pesuaine: Persil. Esimene reklaam ilmus 6. juunil 1907. aastal Düsseldorfi ajalehes Persil tõi oma toote jaemüüki õhukeses pappkarbis, mille ümber oli värviline trükipaber, mis oli käsitsi täidetud.

Alguse saab Persili Valge Daami reklaamikampaania.

Kes ei teaks pealaest jalatallani valgesse riietatud daami, kelle vasakus käes on Persili pakk? Tema loojaks on Berliini tuntud kunstnik ja karikaturist Kurt Heiligenstaedt. 1922. aastal palutakse tal kujundada Persili reklaamplakat. Valge Daam (Weisse Dame) ei ole kaugeltki kunstniku väljamõeldis, vaid saanud inspiratsiooni kunstniku 18-aastasest tüdruksõbrast. Heiligenstaedt ostab koos tüdruksõbraga Alexanderplatzil asuvast moemajast valge kleidi ja palub tal endale poseerida, peas laia äärega kübar ja käes tootepakend. Sellest ajast peale kaunistab see pilt emailitud silte, reklaamplakateid, katusealuseid kolmnurkseid otsaseinu ja tänavakellasid. Valge Daam (Weisse Dame) jäi aastakümneteks Persili reklaamikampaaniate keskseks tegelaskujuks, aeg-ajalt ümber sündides ja ajastule vastavaid moerõivaid kandes.

Sõda on möödas, Persil on tagasi.

Kõik näivad seda justkui ootavat. Vaevalt on Persil pärast Teise maailmasõja lõppu taas poelettidele jõudnud, kui selle müüginumbrid kasvavad kiiresti kuni 75 protsendini. Paljude jaoks tähendab Persil tavaellu naasmist ja rahu taastamist. „Persil tuleb taas kord Düsseldorfist“, teavitab Reini jõe kohal laiuval sillal olev hiiglaslik reklaamplakat. Neoonmärgid, vimplid ja reklaamplakatid tuletavad tootenime kõikidele sakslastele meelde.  Pesuaine koostist muudeti väge vähesel määral: lisati nähtavad valgendajad, mis lisasid valgele pesule veel rohkem sära.

Persil 59 – parem Persil kui kunagi varem.

Saksamaa esimene tugevatoimeline sünteetiline pesuaine tuleb samuti Henkelilt. Turuletoomise aasta järgi sai selle nimeks Persil 59. Sünteetilised anioonsed pindaktiivsed ained, vahutugevdaja ja värske lõhn – need olid siiani parima Persili uuteks koostisosadeks. Vähemalt nii reklaamitakse tarbijatele suurtel reklaamtrükistel, raadio- ja telekampaanias. Esimest korda vastutab kaubamärgi olemuse eest professionaalne reklaamiagentuur. Lisaks koostisele muudeti ka Persili pakendi välimust.

Persil 70 – konkurentsitult „Meie parim“.

1970. aastal alustati esmakordselt reklaamikampaaniat „Meie parim“, mida saatis enneolematu edu. Sellest ajast alates ei ole Persili reklaam mõeldav ilma punase lindita, mis tähistab oma aja parimat Persili toodet. Uue kujundusega pakendiga Persil 70 ei ole müügil mitte ainult Saksamaal, vaid peaaegu kogu Euroopas.

Persil. Kvaliteet, mida võib usaldada.

Selle uue Persili turuletoomisest alates esitatakse nimi pakendil ilma aastanumbrita ja seda reeglit kohaldatakse siiani. Selle asemel võetakse kaubamärgiga kasutusele uus reklaamlause, mis jääb tarbijatele pikaks ajaks meelde: Persil. Kvaliteet, mida võib usaldada.

Fosfaadivaba Persil – keskkonna kaitseks.

1980-ndatel muutub keskkonnakaitse olulisemaks teemaks, kui kunagi varem. Henkelis on teemaga juba pikalt tegeletud. Juba 1950-ndate aluses tehti jõupingutusi, et uurida pindaktiivsete ainete biolagunevust. 1966. aastal pandi alus teadusprojektile „Fosfaadi asendamine“. Seda põhjusel, et nii pindaktiivsed ained, mis vabastavad pesu pinnalt mustuse, kui ka fosfaadid, mis muudavad vee pehmeks, saastavad vett.  Õnnestub välja töötada üha paremini biolagunevaid pindaktiivseid aineid. Ja uurijad leiavad isegi fosfaadile asendusaine: Zeolith A (Sasil®). Patent registreeritakse 1973. aastal

Persil liquid – alternatiiv pulbrile.

Henkel laiendab taaskord Persili tootevalikut – sel korral tootega, mis on pesuainete nišiturul revolutsiooniline: Persil liquid.

Persil Sensitive: tundliku nahaga inimesele.

Mõeldes spetsiaalselt inimestele, kellel on tundlik nahk või allergiad, arendas Henkel koos Saksamaa Allergia- ja Astma Liiduga [Deutscher Allergie- und Asthmabund e.V.] välja toote, mis lisaks tavalistele pesemisomadustele on ka väga nahasõbralik: Persil Sensitive.

Persil Color – „täiustatud toime temperatuuril 40 °C“

Sel aastal töötas Persil välja uue toote Persil Color, mis eemaldab juba 40 °C juures kangekaelsed plekid paremini, olles samal ajal pesu kiudude, kuju ja värvide vastu õrn.

Persil, millele on lisatud Silanit.

Kombinatsioon kiudude sügavpuhastusest ja Silanit, Persili erilisest lõhnast ja pehmusest – nautige ainulaadselt meeldivat kogemust, kandes värskelõhnalisi riideid: Persili uuenduslik versioon „with a touch of Silan“ täiustab Saksamaa parimate pesuainete tootevalikut, tagades uue puhtuse, pehmuse ja värskuse tunde.

Persil 100.

Persil tähistab 100. tegevusaastat, pakkudes uut kaasaegset disaini ja täiustatud koostist.

Persil GOLD külmas vees toimiva koostisega.

Persil Gold täidab pesuainele esitatavad kõrgeimad nõudmised. See tagab tänu külmas vees toimivale koostisele särava puhtuse ja säilitab riideesemete säravad värvid ka väga madalatel temperatuuridel. Lisaks võimaldab see säästa elektrit ja seeläbi hoida keskkonda.

Väike, jõuline, eriti tõhus.

Persil toob juunis turule uue kontsentraadi ActicPower. ActicPower on saadaval nii universaalse kui ka värvilisele pesule mõeldud tootena ning tagab erksad värvid ja särava puhtuse juba 15 °C juures. Käepärase 750 ml pudeliga saate pesta sama koguse pesu nagu eelmiste geelidega, kuna ActicPower on tugeva kontsentratsiooniga ja vähem kui poolest topsitäiest piisab tavalise pesupesemistulemuse saavutamiseks.

Ainult puhas pesu särab tõeliselt.

Just sel põhjusel leiate alates 2011. aasta veebruarist poodidest uue särava koostisega Persili. See eemaldab isegi kõige väiksemad katlakivi- ja tahmaosakesed ning paneb pesu uuesti särama. Nii näeb pesu pikemat aega hea välja ja särab nagu esimesel päeval. Nüüdsest alates säravad ka sildid tänu uuele, uhkele ja värvilisele kujundusele.

Duo-Caps täiusliku puhtuse heaks

Persil Duo-Caps on Saksa turul esimene eeldoseeritud pesuvahend, milles kasutatakse uuenduslikku 2-kambrilist tehnoloogiat. Esimest korda on Persilil õnnestunud ühendada ühte tootesse sära lisav ja plekke eemaldav toime, mis tagab täiuslikult puhta tulemuse.

Sära võimendav Power-Mix

Esimest korda lisab Persil Power Mix Caps ühte kapslisse võimsa pulbri ja kontsentreeritud geeli, pakkudes kõiki eeldoseeritud pesuvahendi eeliseid. Tagab täiusliku puhtuse ja sära.

Persil Duo-Caps Sensitive: rõivaste õrn puudutus teie nahal

Persil Duo-Caps Sensitive ühendab Persili parima puhtuse nahasõbraliku koostisega, mis on saanud dermatoloogide heakskiidu – seda õrna loodusliku seebi ja mandlipiima lõhnaga.